Pengikut

04 Julai 2014

MALU DENGAN FELIXIA YEAP

assalamualaikum.. selamat berpuasa semua.... nama felixia yeap @ raisyaa rania memang tengah meletup2 sekarang lagi-lagi dekat media sosial...semua sebab penghijrahan dia 5 ramadhan lepas... banyak jugak komen-komen yang sinis org bagi dekat felixia ... nak2 pulak tetiba tersebar gambar felixia dengan sorang lelaki berjubah yang dikatakan lelaki tu boyfriend felixia... urmm tulah manusia...

aku sendiri macam mana pulak?? frankly speaking sebenarnya aku malu dengan felixia sebab:

  • aku sendiri yang dari azali sejak kecil memang agama aku agama islam tak mampu nak jadi org islam yang sempurna.. huhhuhu.. dari segi perbuatan, pakaian, percakapan.. yang sepatutnya lebih baik dari mereka yang baru memeluk agama islam...
  • tengok dari perubahan felixia .. semua tau siapa dia sebelum ni... model "arnab" tapi sekarang tgklah pakaian dia... cantik, tertutup, sopan... taktau nak kata apa dah... boleh je pakai pakaian yg sesuai utk org islam... sedangkan aku sendiri memang lah bertutup tapi sempurna ke tutup aku selama ni.. rasa nak nangis pulak..
  • kita dari kecik pergi mengaji, belajar fardu ain, ada kelas KAFA masa sekolah.. tapi benda tu selalunya berhenti setakat tu saje.. kenapa bila dah besar, dah kerja tak nak belajar lagi...cukup ke ilmu fardhu ain aku selama ni... urmmm T_T .. macam mana nak bgtau dekat org yang mualaf hukum2 agama sedangkan kita sendiri pun tak berapa nak tau.. cuma tau yg basic je... 
Tak kisahlah kalau ada org nak cakap yang dia ni attention seekers ke, peluk islam pasal boyfriend dia melayu yang kaya ke.... itu semua tak jadi masalah.. kisah lama seseorang tak boleh dijadikan sebagai kayu ukur utk kita menilai seseorang.. pada aku walaupun bf dia islam, memang lah dia boleh peluk islam semata2 "bf dia melayu" bak kata mereka di facebook TAPI berapa ramai yang sanggup utk bertudung litup sebegitu rupa???? haaa itu persoalan aku utk pengomen2 di FB ... bukan senang untuk seseorang tu tinggalkan kebiasaan dia utk berubah demi seseorang kalau bukan atas diri sendiri...nak peluk islam tu memang boleh tapi perubahan yang dia buat tu?? sebab tu aku rasa malu dengan felixia.. 

bak kata tunang aku.. kita dah baik, cuba menjadi lebih baik dan Allah turunkan kita dengan seseorang yang sangat baik agar kita menjadi yang terbaik" dalam islam pun sarankan kita sebagai perempuan ni utk mencari jodoh / suami dengan melihat kepada agamanya.... kalau dia kaya itu rezeki dia alhamdulillah.. tapi yang penting agama dia... tapi pada aku felixia pun tak heran sebab dia pun ada harta sendiri... hidup besederhana tu lebih baik dari bermewah-mewahan.. :) kalau lelaki tu bukan jodoh felixia sekali pun tapi pada aku dia dah cukup terbaik sebab bawa perubahan yang besar ke atas diri seorang gadis cina macam felixia.. tapi apapun semoga jodoh mereka berdua berkekalan dan berpanjangan... aminnnn

Apa pun janganlah berikan pandangan negatif utk saudara baru yang baru berkenalan dengan islam sedangkan diri kita ni sudah cukup sempurna ke sebagai umat islam yang sebenar??? lengkap ke solat lima waktu? jaga ke pertuturan seharian kita? jaga ke batas pergaulan kita? jaga ke pakaian kita sebagai islam.. banyak betul benda yang aku fikir kan... urmm.. lupakan kisah silam dia jgn diungkit lagi.. 

semoga aku dan kawan2 aku dapat terkesan dengan apa yang jadi... semoga aku akan jadi yang terbaik selepas ni.. aminnn.. (doa untuk felixia jugak hehehe)

*opss lupa pulak masuk islam bukan beerti masuk melayu.. hehehe islam itu agama melayu itu bangsa... aku tulis macam ni sebab ramai yang selalu lupa.... 




Tiada ulasan: