Pengikut

04 Julai 2014

MAJLIS KAHWIN PUJAAN MALAYA

memandangkan aku masih dalam counting mood so hari ni cerita kita pun cerita pasal kawen lagi hahahaha.. mampuih la.. mesti semua orang da bosan...dalam nak merancang majlis kahwin ni aku selalu terfikirkan konsep kawen macam mana laaa yang aku nak?? fairy tale kah? tradisional kah? moden kontemporary kah? english vintage kah?

kalau ikut kan niat nak buat tradisional.. pakai songket... pastu pakai aksesori atas kepala tu....gelang kaki besar.. pelamin pulak ala2 istana lama.. ada songket.. ada hulubalang... ada kipas besar... and then disertai dengan iringan bunyi muzik gamelan... pengacara pulak nak baca ala2 zaman diraja..."MENGUMUMKAN KETIBAAN PENGANTIN KE DEWAN " sambil pegang kertas gulung2 haaa nampak tak imaginasi aku.. hehehe ada yang nak sponsor tak .. cuba merealisasikan impian aku.. ape kata? apa kata?? hihi tapi apakan daya... itu hanyalah angan2 kosong mat jenin seorang linda.. ok aku jadi seorang yang realisitik sikit kali ni...

PLANNING 1:
majlis sanding nak buat istiadat polis yang penuh dengan protokol ala2 mess nite gitu...ada beg pipe... drum sikit.. dengan pegawai2 yang pegang pedang.. aku dgn pasangan akan lalu bawah pedang... pakaian dah tentulah lelaki tu pakai suite n aku pakai istiadat. sampai di pelamin , mula kan acara renjis-renjis di pilis, hehehe selesai acara renjis dalam 10 minit aku pergi potong kek and ada upacara pecah pedang..pastu aku gi makan.. selesai makan tukar baju ke baju sanding n sambung sanding atas pelamin... 

PLANNING 2 : 
Sanding pakai sepenuhnya baju istiadat sampai selesai majlis..semua pegawai2 sword bearel berdiri di kiri kanan pentas macam hulu balang sehingga majlis selesai...tak payah sewa baju sanding .. cuma pelamin je.. jimat duit...

PLANNING 3: 
sama macam planning 2 tapi pakaian sanding pakai untuk outdoor pgotoshoot keesokkan harinya.. boleh tak kalau gitu???sebab aku taknak kelam kabut nak pi tukar baju bagai.... buat photoshoot esok seharian terus.. ape kata??? tapi problem kat sini pulak charge fotografer tu macam mana? adakah dia blh kira harga yg sama atau kena bayar lain??? urmmmmm

apa kata korang2?? yang mana terbaaikkk ???? 1 ? 2 ? 3? 

Tiada ulasan: