Pengikut

14 Mei 2012

MESTI DAPAT!!!

HAHAHA!!! Setelah semalam aku pening2 dengan kira DCR tu kan… hehehe akhirnya paham jugak!!!! :P *ye, aku memang lembab math.. SO WHAT?* oke hari ni meh aku citer pulak ape yang aku dapat dalam blog sususejat.com nih.. tadi aku review balik pasal kalori so aku jumpa sumthing yg interesting jugaklah!!!! Hehehehe… korang semua taukan nak kira BMI .. oke BMI aku 25.. tau aku gemuk!!! Huhuhuhu… so aku target nak dapatkan BMI 23.. jadik BMI 23 tukan agak2 berapa berat aku?? Meh aku ajo korang pulak.. hehehe cara kira dia mcm ni!

  1. 23(target BMI) x (1.69cm)^2

= 23 x 2.8561

= 65 kg…. haaa kalau berat aku turun 65 kg, inilah BMI aku.. kira BMI Normal la kan!

  1. Jadik berapa banyak Kilo yang aku nak kena nyahkan dari berat asal tadik…

= 72.1 – 65kg = 7.09kg ~ 7 kg laaa.. lum sum hehehe..

Sekarang ni berapa lama pulak aku target nak dapatkan berat tu dengan cara yang sihat.. ??

  1. Semalam aku dah citer kan aku kena burnkan kalori 550 untuk eksasais…

7kg (7700/550(kalori yg nak dinyahkan) + 1

7kg x 14 +1

99 hari = 3 bulan 3 hari… haaa inilah sepatutnya… kalau hari2 aku buang 550 dari DCR aku.. dengan KONSISTEN… insyaallah dalam masa 3 bulan 3 hari berat aku akan turun dalam 7 kilo!!! Waaaaahhhh menarikk kaaaaannnn…. Sama jugak kalau ikut formula kevin nak turunkan berat dalam masa 5 minggu korang tukar la berape banyak yang korang nak burnkan tu…

Sekarang ni DCR aku yang baru utk turunkan berat 1827.48 kann…. Jadik aku kena makan 5 hidangan jadik mcm mana aku nak dapatkan 5 hidangan tu??? Caranya 1827.48 / 5hidangan = 1 hidangan = 365.49 kcal … haaa gitu!!! Tapi aku tak ikut pun sebab aku malas nak kira berape banyak yang aku makan hahaakk!!!! Cemane nak jadik gitu! Hampeh la linda!!!!

  1. Kesimpulan nye disini dalam masa 3 bulan 3 hari dari sekarang, aku akan pastikan berat aku berada pada tahap BMI yang ideal iaitu 23 dengan berat 65kg dan aku akan membakar kalori semasa senaman 550 sehari!!!! YEAAAAA!!!


 

~ AKU NAK JADIK HOT ORG YANG SIHAT SELAMANYA~

Tiada ulasan: