Pengikut

08 Mei 2012

LELAKI LAGI RAMAI TAK KAHWIN??? HAHAHA (n3n)

Owh hari ni aku taknak tulis pasal diet… hehehehe.. aku nak cerita pasal howtchat….. hehehe lelaki 60% tak kawen berbanding wanita hanya 40% sahaja!!! Heheheheeee…. Haahaha bile dengar citer camtu takdelah aku terasa sangat… hihihi… reason2 dia..

  • Calon tak sesuai
  • Tak cukup duit
  • Komitmen pada family
  • Kerja tengah meningkat
  • Suka hidup membujang

Yang lain aku tak ingat pegi baca paper la korang…. :P pada aku reason2 tu logic la jugak… hehehe… tapi kalau tanye aku, calon tak sesuai tu no 1… hahahaha perasaan hot* hari tu aku baru je chat dengan kawan baek aku… dia cakap dulu aku ada cakap nak kawen umur 40 tahun… erkkk??? Ada keeeeee???? Hahaha asal aku tak ingat??? Hehehehe… itu duluuuu masa budak2 tapi sekarang bile ramai kawan2 yang dah kawen takde kawan nak berjimba2 dah aku rasa boring.. sudara mara yang bujang pun yang sebaya aku pun ramai yang dah kawen terasa jugak sebenarnyaaa… aaaaaaa aku gatal stress!!!! Tapi jawapan standard seorang bujang gojes " sabarrrr… esok aku kawen!" hihihihi bengang tak kawan aku… ala reason pertama- memang aku tak jumpa calon sesuai .. yang datang semua haprak! Huh!

  • Reason kedua : tak cukup duit sebab ape hantaran mahal ke?? Standard la sekarang ni kalau takde 30k memang takleh wat kenduri.. itu dah kire paling murah dah tu! Hehehehe… nasib ar nak kawen kan kenalah ada persediaan.. sebenarnya hantaran tu x mahal bg org2 biasa cam kiter ni.. yg mahal tu artis.. yang kau gi ikut hantaran artist u kenape? Bajet artis konon! PHUI!!!! Tapi sekarang standard hantaran 8k-15k kowwtt.. aku rasa sekarang janda pun hantaran dia 8k .. huhuhu takkan anak dara nak hantaran sama kan.. nak2 yang pelajaran tinggi mcm gunung Everest…. Hehehe nasib baik aku ni baru sampai gunung tahan jee.. hehehe…. Kalau tanye aku, hantaran aku nak letak bape aaaaa… hehehehe nak 12k boleh tak??? Hihihihi jgn marah!!! Larikkk!!!!


     

  • Reason ketiga: memang ada jugak yang bagi reason camtu nak2 anak sulung pastu adik beradik kecik2 lagi semua tgh belajar n tgh sekolah, kiter je yang kerja… huhuhuhu… ape nak buat, nak kawen takut nanti bini takleh terima pulak sebab kiter kena support adik beradik yang lain!! Huh! Bagus ape, berkorban demi ibu bapa tercinta… masuk syurga taw! Tapi kalau adik2 tak sedar dek untung, dah tau dulu kakak abang berkorban bile dah senang tak hengat jasa memang nak kena lipat laa!


     

  • Reason keempat: hehehe reason ni sebijik macam aku.. dulu aku taknak kawen sebab baru habes belajar… dah habes belajar nak carik duit sendiri pastu, nak kerja tetap, nak beli tu, nak beli ni, nak bantu mak & abah…. Dah tu aku dapat kerja lambat umur 27 tahun baru dapat kerja tetap nak buat cemane kan.. memang lambat la aku kawen…. Huhuhu… sekarang ekonomi baru nak kukuh… *thanks ALLAH* sekarang semua dah stabil… hehehe nak kerja gomen.. CHECK! kereta .. CHECK! Insuran .. CHECK ! nak pegi Gym .. CHECK! Nak belajar bahasa Inggeris dekat tempat yang classy.. CHECK! Nak beli makeup mahal… CHECK! Nak pakai minyak wangi rebung DIOR .. CHECK! Beli baju mahal2.. CHECK! Semua dah pernah buat.. so impian terlaksana lah … tapi satu je belum rumah! Hehehe takpe aku boleh dapat umah gomen!!! Hihihihi!!!!! Semua dah rasa!! Hahahaha besttt… tapi hidup belum lengkap lagik!! Hahahaha!!! Takpe insyaallah ada la tu jodohkannn… hihihi *POSITIFSOKMO!!*


     

  • Reason kelima: emm .. mungkin.. yelah tgk lah berapa ramai yang kawen cerai, kawen cerai walaupun atas dasar suke sama suke… huhhu 1st to 5years okee… bile anak dah ramai.. tetibe takleh handle.. padahal kate suke sama suke… huhuhu aku pun risau benda yang sama.. org yang suke sama suke pun boleh bercerai inikan pulak kalau kawen dengan org yang tak pernah jumpa, takpernah kenal… huhuhu… pastu tak kira kira lagi yang kena pukul, yang kena dera, yang suami rogol isteri… heeyyy!!! Adalah suami rogol isteri!!!! Ape lah! yelah kalau nak bersama tanpa kerelaan isteri boleh discharge rogol tau!!!!! Tak caya bukak buku undang2! Hhehehe… patutla mak aku n makcik2 aku cakap perempuan ni kalau kahwin kita ni mcam berjudi…. Untung nasib timbul, untung batu tenggelam! Huhhuhu… tapi mintak jauhlaaaaa… sape nak yang jahat.. semua nak yang baik… huh!

Kesimpulan nyer di sini…. Korang doakan jelah aku dapat jodoh yang baik ye… ada org datang minang aku kawen jeeee….!!!! Hahahahaha *GELAKSYAITONKELUAR* BYE!!!! Malu~~~~~


 

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum. I ada reasons for all that except for the last one. "suka hidup membujang"? for now, tak berapa suka sangat, taktau la kalau dah kawen sok tetiba rasa nak membujang balek.. kakaka..

semua yg kamu cakap tuh memang terkena kat batang hidung I sendiri. tentang komitmen pada family, I do have parents to take care of sebab the last one yang tak kawen-kawen la nih.. kehkehkeh..

cari calon biar berpada. kita ikut cara islam. tak perlu berkenal sangat pon takpa. ada garis panduan dalam islam utk nak kenal hati budi. so, serahkan pada yang Maha Esa.

kalau susah sangat, kamu kawen je dengan I. I pon solo lagi nih.. kakakaka..