Pengikut

19 April 2012

AKU CUBA…

Hehehe macam biasa tengahari ni melepak je dekat opis… huhuhu.. takde nak gi memane.. kebetulan pulak ada kerja ad-hoc.. huhu jadi tengahari ni aku cuba.. diulangi AKU CUBA untuk mencari makanan yang sihat means less oil, less salt, less sugar, less fat, less segala-galanyalahh… jadik tadi aku pun pergi la café… pegi dekat kaunter .. rending daging.. NOPE!! Ikan goreng, ayam goreng, telur goreng, NOPE!NOPE! NOPE! Gulai lemak cili padi, Asam Pedas, Kari… NOPE! NOPE! NOPE!.. sayur kacang panjang , kubis, pucuk paku lemak cili padi… nehi! Nehi…

Haa tgk sendiri mcm mana lauk yang diorang jual… semua berminyak! Tulah masa kerja kat KKM tak bersyukur .. kat sana agak bagus lah jugak makanan yang diorang jual ada pilihan, bakar, panggang, kukus…. KKM la katakana… haa sekarang menggagau nak carik makanan yang baik2 camtu… huhuhu.. so aku decide untuk makan AYAM nasi ayam (ayam sahaja) aku amek PART DADA less lemak.. dengan pejam mata dan telan air liur aku kate kat kakak tu.. "kak buang kulit dia eh" huh sangat susah tapi …. Aku cubaaaa!!! Waaaaaa!!!! Aku amik 3 ketul part dada tu.. then aku beli sayur kubis… sebenarnye takdelah sihat sangat sebab berminyak kan… bes dah takde choice…

Ayam tu aku carik-carikkan isi dia campur dengan sayur tadi gaul2 konon2 wat cam salad lahh hahahaha!!! Aku cuba ikut resepi diane sera… boleh tahan la jugak… sedapnye tu…. Huhuhu… then, di sini aku terpikir satu idea… ape kater nanti aku beli sayur2 yang menarik perhatian, aku kukus / rebus dari rumah pastu aku beli ayam ke ikan ke cam tadi kannnn… haaaa.. gud..gud… petang ni kalau takde ape-ape halangan aku nak pegi gym … hehehe

Aku cuba..aku cuba…aku cuba… aku cuba …… ZZZZZzzzzzZZZ :P

Tiada ulasan: