Pengikut

09 Februari 2011

the cuti2 malaysia 29/1/2010-6/2/2010

seronok ek cuti!! hehehe mood cuti pun ada lagi.. tinggal saki baki ... sebabkan org wilayah cuti lama, jadik aku pun nak cuti lama sambil tak sedar diri yang gaji aku ialah gaji hari!! huhuhu (nanges la gaji bulan 2 dapat sikit.. (T_T)) . bertolak dari Putrajaya 29hb ke Perak.. tido satu malam umah makcik makan laksa kuala kangsar dengan cendol... lain macam eh laksa kuala kangsar... huhuhu.. dekat sana terjumpa junior masa belajar UUM.. hehehe.. biasalah ayat pertama.. " ee..ehh kak linda makin sihat nih" hampeh betul ! ala jgn terus terang sangat dik! malu .. hohok~~

dah tu 30hb gerak ke Penang singgah bukit larut makan mee Udang.. sedaaaappp.. tak puas ati lagi ni.. nak gi cari udang kuala sepetang yang famous gile sampai masuk majalah tiga tu ... huhuh.. jalan2 jumpe lahh : MAK JAH MEE UDANG, Mak TEh mee UDang, pak (tak ingat nama) mee udang, MEE UDANG BANJIR... waahh mak satu yg masuk majalah tiga nih??? mak teh , mak jah keee?? adoi.. banyak la pulak... last singgah kat mak jah ... UDANG dia besar2.. mak kate tu udang laut sebab warna putih.. ada la dalam 7-8 ekor sepinggan... harga pun banyak la jugak RM 11 sepinggan.. jadiknye kitorang kongsi sepinggan 3 orang.. hahahak .. KAU ADA???? tapi aku sedap yg bukit larut lagi.. terasa kemanisan udang.. hehehe... sampai ke PENANG singgah BALIK PULAU.. umah pakcik, pastu tgk rumah arwah Tok.. urmm sedih sangat.. jalan pun da takde.. umah pun da nak roboh dah... nak singgah lagi ni makan laksa tempat WAJIB PERGI kitorang kalau balik ke Balik Pulau.. LAKSA POKOK ASAM... tutup pulak.. pegi la makan laksa kat laksa janggus.... emmmm bolehhhlaaa sedap jugak rasa laksalah rasa ape lagi... lepas tu baru gi umah pakcik tido kat sana semalaman.. tepi2 rumah dia ramai gile rempit... pakcik aku nak banje makan kat situ?? aku nak pergi?? -READ MY LIPS- NEVER!!! rela aku berlapar tauuu!!!

31 hb pulak pegi la kelantan... pegi rumah pakcik kat pasir mas tido semalaman... bangun pagi pergi makan nasik kukus... hehehe.. aku tak tau la apa yg sedap nye nasik kukus.. sebab dia nasik biasa yang di makan dgn kuah gulai... huhuhu... lauk ayam rempah... itik la.. tapi org memang ramai...

dah pegi rumah pakcik kat pasir MAS 2hb tu pulak kitorang gerak ke rumah makcik kat bachok pulak... tido dua malam sampai 3hb... sebab kakak aku naik flight ngan adik... kena gi amek dia kat airport pengkalan chepa... malam 3hb tu kitorang tido kat rumah pakcik kat pasir mas...

4hb pepagi bute.. sesudah subuh gerak ke kampung atok aku sebab makcik aku kawen... ada kenduri... hehehe... biasalah kenduri org sebuk2 sikit kan.. dekat kg atok ni banyak citer nyer.. nanti aku cerita lain kali.. haha!!! lauk kenduri dorang wat gulai daging buah ara dengan umbut kelapa... sedappp... kat KL ada?? hahaha~~~ tido kat sini sammmmmpaaaaaiii ari sabtu!!! hahaha

6hb balik kl .. grak kul 12 tengahari sampai pukul 2 pagi ... haaaaa...
KAU ADAAAAA???????

gambar semua nanti aku letak dalam next entry.. tak sempat laaaa....... ni mukadimah je nihhh

Tiada ulasan: