Pengikut

23 Januari 2011

saye suke membaca!!

lama tak update blog.. cemane aku nak jadi blogger yang berjaya dan mendapat 12k sebulan macam Red Mummy ?? heheheee...
**************************************************************************************
KEMPEN MARILAH MEMBACA!!!!

Nak tau tak, dari kecikkan mak aku menggalakkan aku dgn adik beradik lain membaca.... sebab tu masa umur 5 tahun kitorang da pandai membaca.. bijak x? bijak x? masa kecik2 mak aku selalu bg hadiah birthday buku cerita... takde hadiah lain.. huhuhu dari buku tebal, sampai yg nipis.... aku ada buku favorite .. buku cerita pasal princess... hehehe.. memang sayang gile buku tu... sepuluh kali baca pun tak boring... org nak pinjam?? LANGKAH MAYAT KITE DULU!!! (kecik2kan cakap camtu la.. hehehe) pastu ada koleksi buku ceritaa.. kongsi dengan kakak.. sampai sekarang kitorang ada buku tu....

bila dah remaja.. aku beli majalah2 yang kat bawah nih!! hehehe... cerita pasal artis, Zodiak, kuiz2, pastu cara nak mengorat lah, hape laahh!! hahaha sangat remaja kannn.... tiap2 bulan aku beli majalah2 nih tau.. kau kira lah berape ringgit aku habis kan duit..

majalah HAI : RM 2.00 x 2 minggu sebulan = RM 4.00
URTV : 3.50 sebulan
REMAJA : 4.90 sebulan ..
RAPI = RM 4.00 sebulan...

majalah HAI dengan URTV aku beli dari umur 13 tahun sampai 15 tahun...
REMAJA : dari 16 Tahun sampai 23 tahun
Rapi : Dari UMur 22 tahun sampai 27 Tahun... Haissh tua pulak aku rasa!








korang dapat bayangkan tak cemane bilik aku penuh dengan buku2 camni... hehehe... buku2 nih ada guna jugak tau!!! contoh kan, macam majalah remaja, ada isu2 remaja yg diorang kupas kebanyakkannya isu sosial tau! jadi sangat berguna pada aku yang sekolah sampai umur 18 tahun (tingkatan 6 ) dan masuk belajar kat U.. info tu boleh jadik karangan, thesis @ laporan korang tau tak?? haaa .. memang berguna! masa aku form 4 siap kena puji dengan cikgu sebab buat karangan menarik siap buat rujukan lagi dari mana kita dapat bahan! haaaaa... terer x aku!!

masa kat U pulak, aku ni ibarat kaunter pertanyaan... kawan2 tanye ape je semua aku boleh jawab... dari soalan pasal artis, sampaiiiilah isu kesihatan, isu kemasyarakatan, isu sosial... dah mcm ensiklopedia tau !! wakakaka.. bukan nak riak wey.. tapi kenyataan... hehe jadiknye mak aku pun takleh nak marah sebab buku2 tu bersepah kat rumah!! semua tu INFO TAU!!!

tapi yg peliknya, buku2 ilmiah tak minat sangat pulak.. mungkin tulisan yang panjang berjela kot... pening gile mata nak baca... hahaha!!!! tapi aku tau taawww!! haaaa... ingat lagi pasal perlembagaan, dasar2.. semua tu! takleh nak kencing laaa... lagi satu yang slacknya aku takleh membaca dalam keadaan bergerak.. contoh dalam kereta ke dalam lrt ke... nanti aku pening! silap2 buleh muntoh!!!! huhuhuhu... sabo jela!

pesanan aku: BUKU2 JANGAN BUANG.... ILMU + DUIT : KALAU BUANG = MEMBAZIR LA OI!!!!

p/s: nanti aku ada rumah sendiri aku nak buat mini library!! hehehehe... boleh menenangkan fikiran...















2 ulasan:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ berkata...

cik gebu rajin beli majalah EH!

(^^,)

linda berkata...

hehehe... pernah beli tapi berape kali jeeee