Pengikut

25 Disember 2010

tol di johor...

semalam aku pegi minang anak dara org kat johor.. bukan tuk adik aku daaa.. sepupu aku... hehehe... dah lama sebenarnya aku nak pergi johor... last aku pegi johor setahun lepas, rumah kawan baik aku del tgk anak pertama dia... itu pun pergi batu pahat jeeee...

aku bertolak dari rumah pukul 9.00 pagi sampai kat kempas dalam kul 12.00tghari tolak berhenti rehat dah tu.. hehehe... keseluruhan tol pergi dan balik ialah RM 100 n minyak pun RM 100 jugak.. kereta i myvie jeee... jgn hina ok!!... pada aku agak mahal jugaklahhh.. boleh pi kedah oi!!!...
itu jekk.. sekian time kaaasiiihhh....
jap..
japp..
japppp.... saboleeeee..

aku bukan nak cite pasal tol tu sebenarnya.. tol lain.. tadi tu selingan je aku nak cerita pasal tol tol org minang... aku tgk hantaran sepupu aku nih, dekat cincin dia, dia ada letak duit RM 100.. aku tanye la duit ape... dia kate duit deposit.. hehee.. mula tak paham jugak, dah tu baru aku tau itu duit tol sebenarnya.. org johor ni kan banyak adat.. hehehe.. aku first time kot pergi minang aweq johor utk sepupu aku...

masa sampai rumah pompuan tu, wakil perempuan kate , tunang ni tunang hidup.. mean boleh renew la kalau terlajak setahun... kalau tunang mati, janji setahun, kena setahun jugak... kalau tak putus... oooo gitu paham lah akuuu... hehehe secara rasionalnya, bagus jugak wat camtu, baru la dorang ni bersungguh sket nak kawen, kalau tak wat main2 jeee..... so sepupu aku nih pilih lah bertunang hidup...

pastu perbincangan hantaran , kenduri.. bla..bla..bla... hah! yang menarik ati, bapak aku tanye, nak taula adat org johor ni ada pantun2 ke ape ke.. pastu wakil ni kate "memang ada balas2 pantun, kalau taknak balas pun takpe, kena bayar tol lah" tol lagik!! hahahaha.. nasiblah kau... memang kena prepare banyak2 lah duit nih.. hahaha.. kalau aku, aku sediakan je pantun.. pantun dua kerat versi moden.. hahaha... baru IN!


bagus jugak ada adat pantun2 nih... mengajar pengantin bersabar .. jgn nak gopoh sangatlah!!!! hehehe...

p/s: turun johor mesti carik mee rebus Jawa kat R&R Pagoh!!! sedappp ooooooo.....


2 ulasan:

the bert berkata...

nnt time bersanding pon ade lagi tol..
tp part pantun tu mmg best..

linda berkata...

hehehe... agaknye sebelum boleh sanding tu berapa kali tol kena bayar eh?? ada member kater 5 kali bergantung pada empunya majlis.. siaplaaaaa.....