Pengikut

09 November 2010

susahnya nak kerja - PART 3

part 1- pasal interview
part 2- kena bawak saksi
part 3- medical check up pulak!!!!

okeh sekarang kita sambung part 3.. iaitu medical check up... medical check up (MC) polis tak sama ye dengan MC SPA.... ada pertambahan dari segi ujian HIV ,Ujian Mengandung dan kumpulan darah. ujian mengandung takpe lagi boleh di uji dengan uijan air kencing tapi ujian HIV dgn kumpulan darah kena amik darah dekat pelipat lengan tu bukan dekat jari... huhuhuhu... berlubang lengan aku!!!!...

apa yg jadi susahnye MC aku ni sebab MC polis dia suruh buat kat hospital ... aku tekefon hospital putrajaya dia kata hospital tak buat MC.. yang buat KLinik Kesihatan (KK) ... aku pun tepon KK tanye, pastu dia kate kat KK kena wat appointment dulu... pastu dia kata hospital memang tak buatMC... aku takut jadi ape2, aku tepon bhg. Pengambilan Bukit Aman hari yang sama, dia kata tak kisah kalau wat kat KK ke Hospital, asalkan gomen.. jgn wat kat swasta je... emm boleh la tu maksudnya kan... aku pergi KK Putrajaya (KKPJ) pukul 930++ pg camtu lah... siap dalam kul 4.30ptg... huhuhuu... memula buat xray dulu, pastu pergi makmal... JTMP makmal tu ckp diorang tak buat kumpulan darah tu, yg kumpulan darah tu utk ibu mengandung sahaja.. so cemane???? nanti borang aku tak lengkap la... dia kate suruh wat kat swasta... huh! pening kepala aku! cessss~~~ sampai turn kene jumpa dr pulak.. aku ngan kawan aku ni dah stand by duk dalam klinik 10 minit awal sebelum klinik bukak lagi.. kitorang da scan, TAPI nama kitorang yang dipanggil last sekali... aduhh!! hangin gile.. dah la tu sampai turn aku, dr. bukan nak cek pun dia main 'tik' je... huhuhu... lantoklah... pastu kan aku ada skip satu tempat kumpulan darah tu... dia sign je.. tak tgk pun boraang tu lengkap ke tak... huhuhu... sabo jelah....

sekarang aku kena carik klinik swasta utk buat yg kumpulan darah tu... sebenarnya kalau ikut ati aku nak pos je borang tu, dah tak larat dah nak gi bukit aman tuuu... huhuhu penat gila..... tapi bapak aku risau surat tu tak sampai... so terpaksa lah aku hantar by hand... huhuhuhuhu...

ada sambung lagi tak cerita yang membosankan ni???? tentulah ada.. tu pun kalau aku dapat surat panggilan dari bukit aman.. kalau tak sampai sini jelah story mory aku pasal interview polis.... ada yg baca ke??? hehehe jenuh lah korang !!!!!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku la org yang baca tu!! aduhh..penat

linda berkata...

hehehe sape suruh baca :P

OreN LemON berkata...

hahaha...mmg pn..jrg ad wanita post tntg interview mereka mhn polis ..tq sebab sharing :)...tp saya ad solan sikit( itupun klu cik linda baca lagi entri ni yang da lapuk de kulat @@) ..

1. wanita pun ada ujian fizikal ke?
2. kena kira BMI jg ke?

harap2 cik linda baca n balas.tq