Pengikut

17 November 2010

makanan favourite di kala aidiladha... nyumm..nyumm

aidiladha baru je sehari berlalu.. mesti banyak stok daging kurban kat umah korang kan.... hehehe... kalau aidilfitri kita ada makanan yg boleh dikatakan tradisi.. ketupatlah, rendanglah, lemang serunding... kalau adiladha cemane?? apa makanan favorite korang??

ermm... kecur air liur~~~ kalau family aku, kitorang akan menggunakan seluruh pemberian sedkah raya korban.. n kadang2 tak ramai yang makan.. ada jugak yang tak pernah makan... kalau ada kalangan korang yang makan memang aku... heh!!! memang aku suka lah jumpa korang boleh kongsi resepi makanan eksotik!! hehehe

antara menu kitorang kalau menjelang aidiladha ialah..............
.
.

GULAI OTAK
















BUKAN OTAK MCM CERITA ZOMBIE KAMPUNG PISANG YE.. OTAK LEMBU WAT GULAI CAM DALAM GAMBAR TU, KENA WAT PEDAS2 BARU SEDAP... KALAU TAKNAK GULAI, GORENG KUNYIT PUN BOLEH... TAPI TAKTAU LA EFFECT MAKAN OTAK LEMBU NI SAMA X MACAM MAKAN OTAK IKAN... HEHEHE

KERABU PERUT CICAH AIR ASAM








ni perut lembu yang dah di kerabu kan... hehehe kalau rebus pastu cicah pulak dengan benda yang kat bawah nih!! huhuhuhu tak yah makan nasik pun takpe beb!!!!
.
.
.









LIDAH MASAK MERAH


lidah ni kalau tak silap aku... dia masak cam wat daging masak merah.. mak aku selalu jugak masak ni.... tap lidah tu bakar, pastu rebus.. dah tu tak tau dah mak aku wat cemane... hehehehe

LAST SPECIAL SIKIT.... "TORPEDO" GORENG KUNYIT.. :p

yang ni gambar x jumpa hehehehe..... dah potong hiris halus2 semua org takkan perasan benda yang dorang makan itu ialah "torpedo" lembu!!! hehehe..

ada jugak kawan2 yang tanya.. lalu pulak kau makan.. dulu tak lalu jugak.. pastu asik sua2 je.. lama2 bpleh telan... hehehehe..

itulah sedikit sebanyak makanan aku di kala menyambut aidiladha... makanan ni bukan sahaja dikongsi oleh family aku.. malah sedara mara ku juge begitu... n bakal yang menjadi ahli keluarge ku juge kene mengadap bende yang serupeeee... kekekekeke...

p/s : saye org key ell~~~" thanks to sesiapa yang empunya gambar nih yeee.....

Tiada ulasan: