Pengikut

03 Oktober 2010

artis juga manusia biasa ....

  • 2 hari berhujung minggu ni aku "memfollow" kakak aku pegi wat kerja.. semua open house.. hari jumaat open house dekat murai.com.. ari sabtu aku pergi 4 open house:
    1) open house aishah yng nyanyi lagu janji manismu tuu...
    2) open house aizat kat finas
    3) open house rumah kawan kakak aku.. junior masa UITM
    4) open House rumah moon Hot FM yang baca info trafik di hot fm .. kalau tak silap laaa...

OPEN HOUSE MURAI.COM

masa open house murai.com, ada ramai sangat artis... ada azwan ali, ifa raziah, along raja lawak, didie alias, Rozita Che Wan, ana rafali, aidit alfian, wan raja, raja azmi, mamat khalid, budak2 af mcm dafi, adira etc.. ada fashion designer mcm zery zambry, amir luqman, hazwani othman, artis2 lama mcm rohana jalil, zur eda... .. sape2 ntah lagi ,... tak terkira... open house ni ada la anak yatim ... .. open house aishah biasa2 je... aizat pun biasa .. tapi aku nampak kumpulan WINGS hehehehe... duduk pulak betul2 sebelah meja aku... pastu aku nampak nerves preety ugly, kumpulan sepah, tuan rumah aizat.. rumah moon hot fm pulak aku nampak geng2 hotfm , ada fafau, tini, leya dengan kembarnye yang sangat comel gileeee, nita x-zahid lagi sape ek... haaa hairi othman... ngeeeee ... tapi aku nak cerita apa yg aku nampak dalam majlis2 yang aku attend semalam...jeng..jeng...jeng....

  • artis ni sangat rimas bila dikerumun oleh org ramai... bila ramai2 dah kerumun dia diorang jadi panas buntut... terus blah meninggalkan majlis begitu saje..
  • datang lambat ... maybe ada shooting or recording kot... majlis da nak abes baru nampak muka....
  • hisap rokok secara terang-terangan.. emmm... sebagai org biasa yang selalu tgk dekat TV, bila dah tgk depan mata, the real artist.. rasa cam.. hissshhh... memang patutlah artis tak boleh dijadikan idola... kan...kan......
  • hidup org seni ni ttakde batas.. emm laki pompuan peluk laga2 pipi begitu saje...kebanyakkan nye camtu la...
  • mulut boleh tahan gak melaser antara satu sama lain... hehehe.....
  • fesyen kene sentiasa update.. aku rasa masa malam tu aku sorang je kot yg pakaian cap ayam.. memang macam gi diner gomen la kan.. da nama pun keje kat gomen hehehehe.. tak vogue langsung....
  • macam majlis meraikan anak yatim, kenape tak duduk ngan anak yatim ?? tu yg aku heran tu, kalau nak kumpul satu meja sesame dorang baik takyah jemput anak yatim.. sian dorang....
  • ada satu kejadian yang tak boleh lupe... ni bukan artis tau... bila family dalam rumah tu cakap sesama dorang " i , you" memula aku kompius jugak, bapak dia ke kawan ke.... rupenye betulla bapak dia... antara ayat yang tak tertahan didengar

SItuasi PErtama

anak : Pa, u pegi mana ni ar, bau minyak wangi ni.. bau perfume perempuan nih.. depan mak dia. dengan tetamu2 yang ada...

Situasi KEdua

bapak: fatin (bukan nama sebenar) kenape kawan u tak abes belajar lagi.. i ingat diorang masuk sama ngan u

cukuplah dua situasi ni ... hehehe.. aku terasa sangat moden duduk dalam rumah tu.. dari anak yang besar sampai anak yang kecik .. cakap "I YOu" first time ni aku dengar....

kejadian kedua yang tak melibatkan artis tapi terlibat dengan artis

seorang ibu merokok didepan anaknya..... selamber je ah ding dong.... anak umur dalam lingkungan 9-10 tahun gitulah.... ibunya nak abeskan rokok dia, dah sampai ke hujung rokok tu... anak dia menegur " ma, buanglah da kecik da tu" means rokok tu da sampai ke hujung la tu... gulp!! aku ni manusia naif...

tapi tulah, kejadian mcm ni mungkin pernah terjadi jugak dekat org biasa... tapi sebab kita tgk dorang dalam TV kan, belakon baik je... sopan dan santun... tapi dengan dunia realiti mereka adalah sangat berbeza.... MEREKA JUGA MANUSIA BIASA.......

baru sehari aku bercampur dikalangan artis... n i realize this is not my world....... kenape takde gambar aku dengan artis??? aku ni segan... lagi satu aku taknak artis tu riak bila ada peminat nak mek gambar, mesti dorang rasa dorang glamer... n aku jugak taknak bila aku mek gambar ngan diorang tu, diorang akan anggap aku ni merimaskan! yeke???

Tiada ulasan: