Pengikut

09 Ogos 2010

CONFESSION OF THE BROKEN HEART


bukan pasal cinta.. tapi pasal kerja... sad..sad..

PENGENALAN
aku kerja dekat KKM rasanya da masuk tiga tahun.. jawatan sambilan... usaha nak carik kerja ada tapi tak dipanggil2 sampai sudah.. sekarang ni da masuk tahun ketiga.. nak jadikan cerita, tahun ketiga ni banyak pulak cerita dan kontroversi... semuanya pasal kontrak kitorang.. maklumat dari BSM - kontrak semua sambilan sampai hujung bulan disember 2010.. so kawan2 aku yg abes bulan 4 ke, 6 ke, 8ke, semua sambung sampai bulan 12 tahun je.. jadi sape2 yg bulan 9-10 ke atas kene tunggu peruntukan taun depan di mana peruntukan tu kemungkinan besar akan dapat pada bulan 3/2011... dari masa itu kenelah berhenti ataupun bercuti.. secara logik akal ada ke org nak bercuti tanpa gaji selama 6 bulan (kalau abes bulan10) then masuk balik?? emm kalau ada terpulang, tapi bukan aku.. tapi kitorang boleh hantar permohonan kot2 la dorang baik ati nak sambungkan kan... tgklah cemane..

ISI
alkisahnye...aku dengan sorang kakak kat opis aku ni akan tamat kontrak awal bulan 11/november 2010.. kalau ikutkan keterangan aku kat atas tadi, da kompem2lah aku termasuk dalam golongan yg kene bercuti lebih dari sebulan sementara nak tunggu duit peruntukan tahun depan.. jadi perkara ni aku dah utarakan kepada para bos2 yang ada... ada yg support kitorang.. memang suke lah sangat.. tapi ada jugak yg tak tau nak wat ape..

BOS PERTAMA: ooo.. emm awak tak mintak kerja lain ke? dalam ati: KALAU AKU DAPAT KERJA LAIN, AKU TAK BERKAMPUNG KAT SINI SAMPAI TIGA TAHUN!!!

BOS KEDUA: nak buat ape? buat bodo jela...
dalam ati : buat bodo??? hurmmm tushhhh!!!!

BOS KETIGA: saya tak boleh nak tolong awak.. awak kene xplain sendiri dekat big boss...
dalam ati: emmm... OKAY FINE!!!

BOS KEEMPAT : entahla.. kalau org BSM da kate mcm tu, saya rasa memang korang tak dapat sambung kontrak mcmmana pun... alaaaa.. cutijelaaaaaa..... bukan lama pun!!dalam ati: abes... kete aku, insurans aku, asb aku kau nak bayar ke????? mencarut dalam ati

ermmm semua2 yang disebut di atas nih telah membuatkan aku da takde selera nak kerja n niat aku kerja semata2 hanyalah kerana wang bukan sebab nak kerja.... bukan nak mintak dorang buat ape.. cume support kitorang.. bukannye kami2 ni duduk saje... banyak projek dah kitorang bantu.. tulah bila diorang susah, mintak tolong, bile kita pulak susah taknak tolong pulak.. bos2 lain aku tgk ada gak inisiatif.. BOS AKU??? urmmm sedey!!!

PENUTUP
so sekarang ni dengan hati yg nekad, AKU BERHARAP tahun ni tahun last aku kerja kat sini.... ! PUTUS ANGIN!!! kalau boleh aku KENA dapatkan kerja selewat2nya bulan 11... sekarang aku tunggu interview POLIS.. sementara tu aku akan cari kerja dan da sedia sangat2 nak kerja kat swasta...

KESIMPULAN
aku rasa da sesuai sangat aku berhenti.. kerja dah tiga tahun.. dah cukup kot kumpul pengalaman kat gomen.. sekarang masa utk menggerakkan diri sendiri(MUNGKIN ITU JUGAK YG BOS2 KAT TEMPAT AKU PIKIRKAN) .. JGN MENGHARAPKAN SESUATU YANG TAK PASTI....



* frust weh* ada sesape nak bagi aku kerja x?

Tiada ulasan: