Pengikut

27 Julai 2010

YESS! saya berjayaaaa!!!

mood: over excited!!!

seperti yang diceritakan dalam cerita aku yang lepas iaitu masih mendaki aku ada mintak polis kann... hehehe semalam aku pergi buat fizikal test..... dan aku berjaya !!! yeay!!! suke sangat. n sekarang aku kene tunggu surat panggilan interview dari bukit aman.. dijangkakan interview tu akan buat lepas raya... hehehee... mudah2an aku dapat lepas interview kali ni... aku nak share dengan korang pengalaman pergi fizikal test semalam.... SILA LAH BACA jangan malu2 hehehe

sebelum sampai ke BRIDGED TENGAH PGA, CHERAS

aku bangun kul 5.00 am .. bukan ape sebab takut lambat.... yelah baju tak gosok lagi, nak bersiap lagi.. takut tak sempat.. tempat tu kat mana pun tak tau.. selalu kalau sebelum aku gi interview, mesi kitorang (family) pergi survey jalan dulu... tapi kali ni tak pulak... da siap mandi, gosok baju dalam pukul 6.00am.. lambat kan .. satu jam!! huhhu.. pastu mak buat sarapan dulu.. roti 2 keping, telur mata dengan baked bean... pastu bawak bekal pisang 3 biji.. sebab pikir kene larikan.. takkan nak makan bende berat2 huhuhu....

6.30am aku gerak bapak aku hantar.. masuk bandar kajang .. tetibe bapak aku macam dah lost.. masa tu jam dah kul 7.00am .. aku da cuak dah ni sempat ke sampai.. aku da tarik muke dahh ( rasa bersalah pulak) rupe2nye lepas tol batu 9 tu jeee... huhuhu.... ape daaa!!!! taklah jauh sangat kalau ikut kajang silk kot...

7.20am da sampai kat PGA, cheras... huhuhu da ramai orang rupenye... aku antara yang terakhir.. huhuhu ramai pulak yang pakai kemeja ngan seluar slack... huhuhu... ada la dua tiga kerat yang pakai baju kurung termasuk AKU! huhuhu... so kitorang kene berkumpul dekat khemah yang disediakan tu... huhuhu agak ramai la jugak.. dengar citer dalam 160 orang.. tapi yang tak bestnye kitorang kene bergilir dengan budak KPSL dorang..tunggu dorang setel baru kitorang ni di panggil... penat giler.. bukan penat ape .. penat menunggu ...

9.00 am baru dipanggil utk isi borang... dia ikut group.. nama aku takde utk group pertama.... tungguuu lamaaaaaaaa gileeeeeee baru nama aku dipanggil dalam group kedua... huhuhu dalam boralng tu tgk la ape yang nak dibuat masa aktiviti fizikal tu.. antara nye burpees 5x, situp 5x, push up 5x, 4x10meter, jump over board 3 kaki, berlunjur jari kene lepas jari kaki .. eissh cam susah je boleh ke aku lepas nih.. isau jeeeee......

11am hah!!! baru kene panggil! huh!! jenuh menunggu wei!!!! penat sangat badan.. da la tak makan ape2.. seb baik bawak pisang..sementara menunggu tu sempat la aku telan 2 biji pisang! huhhu.... kitorang pun di bawa naik ke satu dewan.... loh group satu tak bes lagi rupenye.... huhuhuhu lambat betul... group 2 disuruh timbang berat dan ukur tinggi.. aku tinggi tak berape nak kisah.. berat tu yang aku kisah.. dorang kate dia tgk BMI.. BMI aku terlebih.. caneee!!! huhuuuu taknak gagal!!! yg mana pakai baju kurung kene tanggal kain, yang pakai seluar kene singsing kan seluar... yang ikat rambut pun kene lepas kan rambut... huhuhu dasat x?? huhuhu .. masa ukur2 tu ramai jugak la yang tak lepas.. tak cukup tinggi... pastu pulak yg da kawen kene balik... kesian sangat.. keluar rumah pepagi bute, tunggu berjam2 last2 kene balik camtu je... alhamdulillah aku lepas.. so sekarang kene tunggu giliran buat fizikal test pulak... huhuhu berdebarnyeee...

dah pukul 1pm aik!! tak sampai2 jugak turn aku nih.. budak2 yang masuk dengan aku semua da abes!! huhuhu dah masuk pulak budak dari group 3... hisshhh lambatnyeeeee.... tunngu lepas tu baru nama aku dipanggil.... yesss!! da panggil .. aik kenape aku sorang!! alamak malunyeeee!!! ape yg dia suruh buat.. memula dia suruh berdiri tegak, dia belek muka , mata, telinga, gigi, tangan, jari, kaki, badan, perut, peha, betis mcm2 lah... masa dia cek perut aku, dia cucuk2 perut aku dia tanye " PERIOD KE?" aku kate lah tak.. pastu dia kate "KENAPE PERUT KERAS? SELALU ORG PERIOD KAN PERIOD DIA CRAMP CAM KERAS SKET KAT SITU. KE MENGANDUNG?" dia kate aku mengandung??? cisss punye polis! pastu aku kate la tak.. tak pecaye !! siot!! huhuhu... huhuhu pastu dia suruh aku jalan biasa... oke lepas.. pastu dia suruh ayun tangan cam org kawad.. dah tu baru jalan sambil berkawad... huhuhu.. malu giler jalan berkawad sorang2.. semua org pandang.. pastu kali ketiga berkawad tu hah!! aku da tak tentu arah... kakki da merata2 dah!! tangan aku hayun pun ntah ke laut agaknye!! huhuhu... pastu dengar suara polis tu "HEI! KENAPE JALAN DAH BERSEPAH TU? TANGAN HAYUN KE MANA2 NTAH! BUAT LAGI SEKALI!!" HUHUHU....tarik napas... jalan lagi sekali .. oke dah!! pastu lari ulang alik 4 kali sambil touch lantai, situp, pushup, burpess, berlunjur, sentuh jari kaki last sekali lompat jauh jarak 3 kali!!!! PEEHHH tak bernapeh aku!!! huhuhu.. last sekali ujian suara... kene buat command.. betui ke ar.. ala yang bagi arahan tu!!! huhuhu... polis tu suruh aku sebut baris.. baris sedia kuat2 ... tercungap2 tadi tak bes lagi... aku rileks jap.. tarik napaaas dalam2.. (terangkat2 bahu aku) pastu.... "BARISSSSSSS.. BARRIIIIIIIIIIIIISSSSSS SEDIA!!!" polis tu cakap tak kuat.. suruh buat lagi sekali.. tarik napas lagi...... passstuuuu ~~BAAARIIIIIISSSSS .. BAAAAARRRRIIIISSSSSSS SEDIAA!!! fuh!! gile linda! hahaha... da abes tu dia suruh tukar baju... nanti dia panggil.. okeh tukar baju dalam 5 menet... "NAMA2 YANG SAYA SEBUT BELAH KANAN NI YANG LULUS, YANG GAGAL BELAH KIRI" alhamdulillah nama aku yang belah kanan tu!! huhuhu time kasih.. time kasih... masa keluar tu polis tu cakap ngan aku " NANTI PRAKTIS KAWAD LAGI.. JALAN BERSEPAH2" hihihi golak je laaa... mula aku ingat aku tak lepas sebab jalan bersepah.. rupenye lepas... hehehe... so kene wat ujian air kencing... oke ujian air kencing pun lepas... dia suruh turun balik ke khemah tnggu nama di panggil... emm

145pm aku tepon bapak aku suruh datang... lama jugak la nak tunggu nama aku kene panggil... huhuhu ingatkan kene panggil sebab ape rupenye dia mintak salinan pengesahan akademik tu... lohh tu jee!! penat je.. pastu sijil2 yang aku potostat seblum ni?? emmphh dia tak amek pun hampeeehhh!!!!!

sebelum balik polis tu sempat bgtau yang interview nanti lepas raye... tunggu surat dari bukit aman.. hehehe... seronoknyeee.... kene buat betul2 kali nih... YESS .. ajak..ajak.. faiti!!! chaiyok2!! gambante linda-sannn!!! hehehe

* tanye member laki aku dia kene wat ape ? dia kate "BIAQLAH RAHSIA!!!!" hihihi apekah!!! suspen betul!

thanks kepada kawan2 yang sama2 mendoakan dan memberi sokongan... jasamu ku kenang!!!

3 ulasan:

aiDa aRmiN berkata...

wow..xtau plak.apply jadi polis..heheh..tahniah yeah..semoga berjaya diperingkat setrusnya..

linda berkata...

hehehe cube2.. prepare sebelum kene buang kerja ujung taun nih.. huhuhu

thanks aida!

CtZubAiDaH berkata...

interview buat betol2..akak di barisan penyokong. berdirinya saya di sini ialahhhh...hahaha