Pengikut

22 Julai 2010

masih mendaki ...



dah masuk tiga tahun aku kerja.. walaupun SAMBILAN.. aku bersyukur.. sekurang2kurangnya aku tak menganggur mcm org lain.. tempoh aku menganggur cuma 2 minggu je.. aku mula dengan jawatan rendah (pembantu Tadbir) 3 bulan lepas tu aku dapat tawaran jadik PEGWAI TADBIR jawatan yg menjadi idaman graduan2 lepasan Universiti.. hehehe.. bersyukurnye alhamdulillah..

KENAPE AKU MASIH KAT SINI??

bukan aku tak berusaha carik kerja... dah usaha tapi tak dapat.. hehehe... nak tau tak sejarah periksa SPA aku??? hehehe agak tragis jugak lah!!! aku memang sentiasa update SPA aku dari lepas SPM sampai aku masuk U.. masa dah sem 5, aku sentiasa update SPA aku... 3 bulan lepas abis belajar tu dapatlah pegi periksa jawatan Penolong pegawai .. alhamdulillah aku lulus.. lepas dari tu da konvo aku cube isi jawatan 41... dapat pegi periksa.. tapi setakat tu jelaaa... kalau ikut kira2 lebih 6 kali aku pegi periksa untuk jawatan 41... emmm sedih jugak tapi nasib baik aku ada kerja... lepas periksa penolong pegawai tu aku tunggu interview dia.. tahun 2007 aku lulus, tahun 2009 baru dipanggil interview... aduiyai!! lama nye...
"TAHUKAH ANDA SPA, PENANTIAN ITU SATU PENYIKSAAN"

lepas interview tu aku dapat result jadi calon simpanan... emmm nak kate suke tu bolehlah sebab sebelah kaki dah jejak dah.. cume nak masuk kan sebelah kaki je lagi... tapi kaki aku yg sebelah tu tak lama kene tarik balik sebab ada interview kali kedua utk periksa penolong pegawai.. frustnyeee tuhan aje yg tau.. dengar2 lah keputusan yg sebelum tu di tarik balik ... sebab ada pnipuan dalam result sebelumnya.. huhuhu... kenape kau tak cancel je org yang terlibat?? tak pasal2 aku yang tak bersalah ni pun kene sekali!!! haissshhh...

KERJA APE JE AKU TAK MINTAK.. SEMUA AKU MINTAK
Aku memang gunakan sepenuhnya kelulusan yang aku ada.. dari SPM sampai lah degree yg aku ada.. semua aku try.... tapi bila mintak yg rendah, dorang kate rugi.. suruh gunakan sijil yang tinggi... bila guna yg tinggi pulak tak dapat2... huhuhu...
"ENTAHLAH"


AKU MASIH NAK CUBA
emm setelah berhempas pulas nak dapatkan kerja yg lebih menjamin masa depan, dari pegawai kerajaan, aku cuba jadi guru, pegawai tentera, NOW inspektor polis pulak!!! LINDA MEMANG VERSATIL... hehehe... ramai org tanye aku .. minat ke jadik polis??? jawapan aku ialah: aku tak kisah kerja dalam bidang ape pun asalkan kerja dengan kerajaan... hehehehe.. tapi guru tu bukan pilihanlah.. guru tu pilihan terakhir!! hehehe sebab aku tak ada kelebihan di situ... aku cakap pun kadang2 aku tak paham, inikan pulak nak ajar orang... hahahaha!! mampuih anak bangsa aku cewaaahhh!!!!
kerja dengan badan uniform bukan masalah.. memang aku minat pun tapi takde peluang lagi.. urrrmmmm....

UJIAN FIZIKAL POLIS MINGGU DEPAN
masa nak amik borang polis tu cukuplah susah... kene timbang, kene ukur tinggi.. seb baik aku "ada kelebihan2" tu.. alhamdulillah aku dapat ujian fizikal... emm dengar kater kene lari 2.4km dalam masa 15 minit.... pastu kawad.. lompat kataklah... nak tgk tangan straight tak straight lahh.. emm macam2 lah.. ni baru 1st step.. banyak lagi stp2 yg aku kene lepas.. n aku rasa da macam periksa assessment PTD dah!!! huhuhu..... emm sekarang aku tgh memastikan yg aku punye stamina ni cukup utk ujian2 fitness nih.... hehehhe

*AKU MASIH CARI TAPAK UNTUK MEMBANGUNKAN POTENSI DIRI... AKU MASIH MENCARI KELEBIHAN AKU... AKU MASIH CARI DIRI AKU YANG SEBENAR... DOAKAN AKU BERJAYA !!! HEHEHE*


(psst rahsia nih. aku dulu niat kalau aku dapat kerja tetap baru aku kawen... kalau nak tgk aku kawen doa2kanlah aku dapat kerja tetap !!! hahahahakkk (takde kene mengena :P)

Tiada ulasan: