Pengikut

22 Julai 2010

AKU PUN NAK KAWEN JUGAK CAMNI!


*idea ni aku dapat lepas aku baca blog kawan aku aida si para2 sakura .. aku rasa ape yang cik aida ni rasa...cuma pandangan 0.1 sen dari aku.. maafkan saya andai ada yg terasa.. cume luahan hati saya... sorry yee..*

aku bukan dengki atau rasa iri hati dengan kebahagiaan rumah tangga orang, tapi kadang2 alasan yang di beri tu tak munasabah... dari yang baru kawen, mengandung, dah ada anak... emmmm ... entah... antara alasan2 yang tak munasabah yang aku pernah dengar

a) ORANG BARU KAWEN :
- husband keje kul 8.30 n si isteri kerja pukul 7.30 pg.. kene datang lambat, sian hubby takde org wat sarapan.. nanti kesian hubby bangun2 tgk isteri da pegi kerja ceeehhhhh!!!! geli je...

- nak mintak tolong (kerja luar) .. emm tak boleh hubby ada kat rumah, sian dia dok sorang2 .... HELLOOOOO~~~~~ dia lelaki ok!

- alasan lain, mak mentua datang, adik beradik datang, ipar datang, nak masak tak boleh balik lambat2 (kene balik sebelum hubby balik) bla..bla..bla..

b) ORANG MENGANDUNG ANAK SULUNG (Banyak sangat ceceh meneh dia) huhuhu
- seminggu 1 kali je datang.. (untung la datang) huhuhu... bile 1st detect mengandung, haaa da lembik satu badan.. psikologi semua tu... okela awal2 aku boleh terima.. tapi da nak due pun mabuk2 lagi mcam awal2 hamil guane.. ape cerita!!!!

c) LEPAS BERSALIN- ada kursus je: "ala bagi la yg kat bujang2 dorang tu takde komitmen, takde family lagi " TAPI AKU ADA MAK BAPAK! ada adik beradik.. ADA FAMILY!!! udahnye muke niiiiii jela yg asik pegi kursus.. muke ni jela pegi sana, pegi sini... haisshhh!!! marah nih!!
- "emm susah nak gi jauh2 nih ada anak kecil... nak tinggal kesian kecik lagi" anak kecik sakit, takde yg jaga... emm aku tak kisah kalau benda tu betul.. da sakit nak buat macam mana.. tapi bile dia bg alasan camtu sebab taknak buat kerja.. adakah itu boleh diterima.. tahu atau tidak wahai ibu2, apa sahaja yang anda cakap itu ialah satu doa.. nanti anak sakit betul2 baru tau!!!! HAA MULUT CABUL LAGI!!!!

lagi satu bile ajak berjalan datang rumah ke , kenduri ke, open house ke..
JANJI KAWAN2:
dulu masa sebelum kawen : "oo aku datangnye rumah kau jgn isau"
bile da kawen: "emm tulah tgk lah dulu cemane, abg kerja pulak... tak janji lah boleh datang ke tidak"
bile ada anak lagi susah: isshh tak pegi kot rumah kau.. takpe2 tunggu anak besar sket senang nak jalan.. sekarang susahla anak kecik lagi! UDAHNYE TAK DATANG2 jugak!!!!

tapi aku tau tak semua org camtu... contoh yg aku nampak :
1) makcik aku, disebabkan dia ada rasa nak ubah kehidupan family dia, dia sanggup tinggal anak yg baru sebulan lahir ngan suami dia untuk JADI NURSE.... walaupun tiga tahun... itula pengorbanan namanye..

tapi aku tahu, tak semua org mcam yg aku sebut kat atas tu.. SEGELINTIR je... emm tapi pada aku, bila da pilih untuk menjadi wanita yg bekerjaya, kenalah bekorban .. masa, tenaga.. dsb.. jgn nak tolak2 org bujang je... sedarlah satu hari nanti yg bujang ni akan berkahwin jugak.. bile yang bujang pun da kawen, dekat sape pulak yg korang nak tolak2...

aku rasa aku dah mewakili orang2 bujang se-malaysia!! hehehe...
p/s : KAMI JUGA ADA KOMITMEN>>>bertolak ansurlah kita<<<<

Tiada ulasan: