Pengikut

02 Jun 2010

JAHATNYA ISRAEL

salam.. ari ni aku nak membicarakan satu isu yg tgh hangat sekarang nih.. Kapal Mavi Marmara yang bawa aktivis2 ke gaza kena serang hendap dengan komando dari israel.. dalam kapal tu ada warganegara malaysia seramai 12 org, dan dua antaranya pembaca berita astro awani dengan jurukamera dia.. walaupun diorang2 ni takde kene mengena dengan aku, tapi sebab ada rakyat malaysia, aku rasa seram sejuk sebab bende ni jadik dekat orang malaysia..(sebelum ni pun bengang jugak) so, aku berpendapat, israel ni boleh buat ape saje tak kira dengan negara mana sekalipun walaupun kite tak penah declare "gang" dengan dia.. JAHATNYE ISRAEL! yang nyatanye israel takkan bagi satu pun manusia dalam dunia ni tolong palestin!!


nak kene penyek, kau buat laaa!!!(israel kate)

ada bantuan dari negara 'uncle sam' untuk tutup mulut mereka2 yang berkenaan kat PBB tuh.. huhuhu

meh aku tunjukkan dekat mana negara israel, dekat mana negara palestin.. kemaruk sangat nak amik tanah org.. eeii emoo!!


haa israel yang warna kuning tu.. palestin yg warna kelabu dalam israel.. dulu yang kuning tu palestin tau.. so sekarang ni israel da amek sikit2 tanah palestin.. korang nampak tak GAZA yg se-coet tu... tulah sempadan gaza.. kapal mavi tu lalu laut mediterranian nak ke gaza tu tapi kene serang... sape ntah nak pegi israel tu.. VERANGAN! kalau tak silap taun lepas israel ada serang lebanon.. cuba korang tgk lebanon kat mana?? betul2 kat sempadan israel tu.. haa itu bermakna israel tu tgh berusaha nak luaskan kawasan dia, nak amek lebanon tu... huhuhu JAHAT giLE!!!

kiter tgk pulak map palestin:

ha ini map palestin.. ada sini sket.. sana sket.. huhu kesiannya diorang.. menumpang kat tanah sendiri.. tak dapat aku bayangkan kalau malaysia pulak jadi mcm nihh!! NAUZUBILLAHI MIN ZALLIK!! dulu masa aku belajar agama, ustazah aku bgtau dalam ALQURAN ada sebut, yang org israel nih takkan ada tanah .. tu sebab dorang curik tanah org.. PENCURI!!!

PANDANGAN AKU org israel ni perasan bagus sangat sebab :

1) dia perasan sebab nabi2 kiter banyak dari kaum dia.. so the choosen one tu dari tempat dia, dia rasa dia da cukup bagus.. tapi kenape ALLAH S.W.T pilih dari kalangan kaum2 diorang? sebab kaum bani israel ni kaum yang degil, susah nak dibentuk.. bile nabi muhammad s.a.w lahir dari kaum lain diorang terus marah..

2) sebab dia ada sokongan dari 5 kuasa besar dunia sampai PBB pun takleh nak wat pape..

3) tokoh2 yang hebat2 pun banyak dari tempat dia...

4) walaupun kiter takde produk yang diimport dari israel, TAPI secara tak langsung kiter ada guna jugak barang2 israel.. sebab israel ni bijak.. dorang takleh jual produk, diorang gunakan sumber (modal) dalam produk2 yg dilahirkan tu.. huhu.. cthnye, processor dalam komputer memang cap amerika, tapi produk tu dapat support dari israel.. cemane.. takkan nak gune mesin taip kot.. huhuhu..

BONGKAK NYE ISRAEL !!
disebabkan dia kononnye dia rasa dia berkuasa, dia boleh buat ape je yg dia suke.. nak tembak org ke, nak pukul ke, nak bunuh ke, ikut suka dia lahh!! takde org kacau kan..alhamdulillah aktivis2 tu semua da lepas.. bile baca pengalaman aswad tu, aku rasa sedih gile takut pun ada jugak.. huhuhu.. terasa sampai lubuk atilah!! takutnye kalau satu ari bende tu jadi kat sini.. :((

ape yang kiter boleh buat?? sebab kiter semua memang bergantung dari produk2 tu.. huhuhu susah nyeee... ITU YANG AKU RASA sebab aku rasa aku tak mampu nak boikot barang2 dari israel.. huhuhu... ape yang kiter boleh berdoa .. berdoa dan terus berdoa kepada TUHAN YANG SATU supaya umat islam seluruh dunia diberi kekuatan untuk hadapi dugaan2 nih... AMIN..



Tiada ulasan: