Pengikut

12 Mei 2010

PHOBIA



hye guys.. ari ni aku tak turun rehat sebab semalam makan banyak .. huhuhu sakit perut.. aku nak kongsi pasal fobia.. korang tau tak fobia tu ape .. haaa fobia tu ialah

: A phobia (from the Greek: φόβος,phóbos, meaning "fear" or "morbid fear") is an intense and persistent fear of certain situations, activities, things, animals, or people. kalau ikut fahaman aku la fobia ini ialah satu perasaan (ketakutan) kita sama ada kepada situasi, aktiviti, haiwan, benda dan manusia.. hehehe.. paham x.. selalunye kalau fobia ni jgnlah sebut.. mesti rg tu berpeluh, meremang bulu roma, menangis n sumtimes sampai pitam... cthnye macam kawan aku.. dia takut sangat ular.. walaupun bende tu dalam TV... tgk je pun bukan boleh pegang... dia punye takut tu sampai menjerit2 cam org kene histeria.. gile ahh!!

fobia ni banyak... huhuhu tak boleh nak copy paste kat sini terlalu banyak!! kalau korang nak tau korang fobia ape korang pegi kat page nih: http://www.3-study.com/redirect.php?url=http://www.phobialist.com/

LINDA DAN FOBIA!!
aku pun ada gak bende yang aku fobia.. huhuhu aku fobia ngan tempat licin!! huhuhu.. sebab ape ye.. sebab first kejadian yg aku ingat masa tu aku darjah 2 kat sekolah SKTT.. emm ari ujan.. kompem la jalan licin.. aku ni da hati2 dah jalan nih.. tetibe terjatuh... huhuhu sejak dari tu, kalau hari ujan, kene lalu tempat licin aku cube elak.. tapi takleh jugak sebab kalau dah itu je jalan yg kene lalu T__T !! huhuhu..
aku dah banyak kali dah jatuh jalan tempat licin ni.. huhuhu .. aku tak tau la aku rasa tulang pinggang aku ni mesti ada retak2 sket//


KEJADIAN-KEJADIAN YANG MENYEBABKAN AKU JADI FOBIA




cerita darjah 2 tu satu hal.. yg lain2 pun ada jugak tapi da tak bape nak ingat.. huhuhu.. kejadian yang ni fresh lagi sebab baru bape taun kan.. huhuhu... masa aku nak balik UUM, bas tu berenti kat perhentian mana ntah.. ada tangga tinggi .. masa tu pulak ujan.. aku ni nak terkencing... kene la keluar.. toilet dekat R&R tu jauh kene naik tangga.. aku nni pakai selipar.. huhuu masa naik tu aku da hati2 dah... dalam ati ni da beringat " linda, watch ur step!" .. bile nak turun pegi kat tempat bas, aku da pegang dah besi tepi tangga tu, ntah macam mana boleh tergelincir jugak.. jatuh terduduk la aku... adeehhh sakit gile cam nak nangis... pastu nak bangunn tu jatuh balik!! dua kali aku try bangun .. takleh,, bangun je jatuh.. bangun je jatuh!!! adehhh.. last2 aku da malas aku gelongsor je kat tangga tuu!! huhuhu.. sakit nyeee pinggang aku... nasib baik takde org sebab masa tu gelap.. dalam kul 4 pagi.. tak tau la ada org nampak ke x!! huhuhu.. lama jugak menahan sakit..

cerita kedua pulak : masa UUM takde air... pun da beringat jugak!! jgn la aku jatuh nak angkut air nihh~~ kalau jatuh abes ar air aku.. da la nak mengangkut tu jauh... kat blok budak lelaki.. huhuhu... aku angkut dua baldi tamak kan.. memula odw dah tergelincir.. second odw nak angkut air ke bilik.. bilik aku tingkat 4.. (penthouse) nak naik tu da sampai kat kaki lima... "GEDEBUK" adeeehhhh~~~ sakitnyaaa!! aaaa air aku aaaaaaaaa tension penat gile nak angkut ni... aduhhhh eeeiii benciii~~~~~ eishh!! sedih..

TU LA SEBAB NYE AKU SANGAT FOBIA NGAN TEMPAT LICIN!!!

dan nama fobia itu ialah :Bathmophobia- Fear of stairs or steep slopes.

* TO CIK PINGGANG; saya mendoakan agar anda sihat sentiasa dan tiada keretakan berlaku ke atas mu di atas ape yg berlaku selama ini...*

KORANG FOBIA APE??

Tiada ulasan: