Pengikut

05 November 2009

interview SPA semalam...

semalam aku ada interview SPA .. utk jawatan PEnolong Pegawai Tadbir N27 .. sebenarnye ari tu masa bulan ogos aku da kene interview.. dapat calon simpanan.. ermmm ingat da lega la bile dah jadi calon simpanan.. upe2nyee tidak yee... aku kene pegi interview lagi sekali sebab kate ada masalah.. aduiyaiiii... geramnye.. tapi taktau la kalau interview kali kedua ni dapat tuah ke dapat rugi ... huhuhuhu.. bia aku bocorkan rahsia soklan yg dorang tanye aku.. hehehe >:))

1st interview masa bulan ogos di tanye :
a) Kenalkan Diri
b) kenape pohon Jawatan ni ..
c) apa skop tugas pen. pegawai
d) isu semasa ( in english)
e) situasi: kalau ada org senior yg tegur kesalahan kiter ape yg kiter nak wat???

emmm sebabkan aku nerves 1st time la katakan .. aku tak bape boleh jawab sgt soklan tuuu huhuhuhu.... tu yg dapat simpanan kot .. seb baik aku da lulus perekse diaa... emmm

2nd interview ari Khamis 5/11/2009
a) kenalkan diri dalam bahasa inggeris
b) apa skop tugas kerja sekarang
c) apa skop tugas penolong pegawai
d) apa dia sistem penyampaian perkhidmatan awam
e) intergriti .. apa itu intergriti
f) persediaan mengahadapi temuduga
g) ISO
h) 5s
i) Satu Malaysia
j) isu nasional ( aku bagi obesiti )
hahahaha..... aku rasa itu jekot.. tapi aku tak tau la aku jawab tu betul ke tak.. sebab kali ni interview aku tak bape nebes sangat.. hehehe... muke je konfiden .. lalalaaaa... result dia kalau tak silap bulan Jan 10.. huhuhu lamanye nak tunggu ... uurrmmm... taktau la kali dapat simpanan lagi atau tak dapat langsung atau dapat terusssss......... hrp2 dapatlahhhh..

4 ulasan:

zairul berkata...

salam singgah;maaf terbaca blog kamu..

sy juga akan attend utk 2nd interview
jwtn PPT ni,1st interview resultnya tak tahu spa hny inform akan dipanggil temu duga utk kali yg kedua shj..

tqvm tips yg diberikan..
gud luck..

LyNdaa berkata...

salam... takpe singgah laa.. memang utk dishare pun.. hehehe.... tq ada jugak org yg sudi bc blog ni walaupun ''tersinggah'' hehehe... okey gudluck then!!

aku berkata...

sy pun attend 2nd interview,,,result 11 Jan,,tp tangguh ke 22 Jan..
camna result lynda?

linda berkata...

humpph!! cam hampeh.. geram je.. terus gagal.. bencilah~~~