Pengikut

11 Ogos 2008

GEmUk.. GEM.. OOK.. FAT!!

emm sejak berat badan mencecah 77 kg berbanding dengan berat dulu (63 kg) secara tak langsung self esteem aku d menurun.. rasenye lama jugak la tak mek gamba walaupun dulu masa ngan kengkawan aku suka begambar.. waaaa!!! sedih nyeee... berat jugak rasenye.. huhuhu.. badan yang senang naik n susah nak turun mcm aku ni mengundang stress taw!! biler da stress tu taw2 je la kann.. huhuhu.. apa yg terjadi tu takyah citer la.. kalau semua bende dalam opis aku ni makanan, dah lama dahh!! kerusi tinggal roda jek..
KESAN-KESAN BERAT BADAN NAIK:
inilah kesan dari berat badan aku naik.. mai nak ceghita!!
1) semua baju2 aku (termasuk t-shirt, seluar treck, baju-baju kurung.. baju kurung taw bukan kebaya okeh!) da tak muat... huhuhu.... sedihnyee..
2) pipi den juge mengembang dengan jayenyee.... huhuhu.. memula tak sedar tapi setelah ditegur oleh sedara mara dan handai taulan baru tersedor... n biler mek gamba pipi lagi tinggi dari idung den!!!
3) lebih menyayat hati ialah, kerusi den kat opis yang beroda itew telah patah!!! waaaaaaaaa!!!!!!!! sedih gilee... bukan sekali tapi dua taw!!
cukupla aku bg tanda2 yang aku ni gemuk.. yang lain takyah laa semua itew hanya menyakitkan ati semata2... huhuhu
sebenarnye aku nak download gamba sebelum dan selepas.. tapi nanti la dulu .. huhuhu...
so ape langkah2 yang aku telah ambik?? jeng..jeng..jeng..
LANGKAH-LANGKAH YANG DIAMBIL:
1) JGN makan malam lepas pukul 7 malam.. inipun setelah dinasihatkan oleh dokto2 yang bertawliah.. hehehe...
2) makan biler lapa je.. kalau lapa sket takyah makan
3) sarapan makan cam raje, tengahari cam permaisuri n makan malam cam hamba abdi.. tau tak ape maksudnye... lu pikir la sendirik!!
4) disamping jgn lupe eksesais.. sket pung takpe!! wakakaka..
5) last but not least, makan fast food sekali dalam sebulan!! wah gitew!!!
boleh buat?? boleh kee??? bolehh la kalau aku kuat semangat.... hahahahahaa...
ADIOS!!