Pengikut

13 Oktober 2008

DENgGi daN PenuruNan BErat BAdaN

masa raya ketiga aku kene demam panas.. tetibe jekk... pastu pegi la jumpa dr.. dr kate kalau tak kebah dalam masa tiga hari aku kene mek darah balik takut suspek denggii.. so dalam masa tiga hari takdela pulak aku berusaha nak sembuh sebab tekak takleh terima ape2.. kering je mulut huhuhu...

pastu hari yang keempat aku demam pun tibelahh... pegi la jumpa dr.. dr kater suoh datang esoknye pulak amek darah sekali lagi.. sekali lagi aku takde usaha ke arah penyembuhan sebab nak telan air pun tak lalu...

masuklah hari yang kelima aku demam.. dah amek darah segala bagai, aku pun kene masuk wad.. ingatkan sehonok upenye tidakkk!!! nak masuk air satu hal tangan aku da bengkak2, pastu kene mek darah pulak tiga kali sehari.. pastu tambah pulak ubat gastrik huhuhu sakitnye tu tuhan jek yang tau.. dala aku ni jenis tak tahan sakit... huhuhu...

nak baik punye pasal terpaksalah aku me''lalu''kan tekak yang tak lalu tu... sumbat la aku ni airla, 100+ laa.. sup ketam yang dulu sedap jadik tak sedap pun aku sumbat jugak sebabnye da tanak duduk wad.. tak sanggup oooo.... masuk ari yang ketiga duduk wad da leh kua dahhh.... YAHHOOOOOO!!!!! boleh balikk.... I'M FREEE!!!!!!!!!! huhuhu cam tu la perasaan aku bile dapat kua wad.. takde kesian2 dah dr ckp jek leh kua terus kemas2 tunggu bapak aku datang amek.. huhuhu...

sampai je kat umah, bende pertama yang aku carik ialah PENIMBANG BERAT... hehehe... timbang punye timbang jeng..jeng..jeng.. berat aku da turun jadik 73kg daripada 75 kg.. heheheh suke!! suke!! dulu kan main payah nak turun jadik 73 kg tu huh!! becinto dek non!! huhuhu.. aku rasa la sebab2 penurunan berat badan ialah kerana aku telah minum air lebih dari biasa 3 liter satu hari... kalau selalu nak minum abiskan setapaware tu berjinggut... huhuhu... sekarang ni kesan dari denggi tu, aku mesti nak minum air, kalau lapar jek nak minum... huhuhu berkesan sungguh...

ITULAH DIA PENANGAN DENGGI!!!

1 ulasan:

nana berkata...

wah2..suke betul..hehe..xpe2 jom kite same2 turunkan berat badan..chaiyok2