Pengikut

10 Mac 2008

yang dikendong tak dapat yang dikejar berciciran...

PRU dah pun selamat.. BN msh lagi jadi kerajaan pusat walaupun politik negara kiter seperti yang sedia maklum masih tekujat-tekujat lagi semua org.. hehhe.. lebih2 lagi pemimpin dan calon yang bertanding.. aku pun da jalankan tanggungjawab aku sebagai rakyat Malaysia.. hehehe cewahh!!!

apa yang aku nak kongsikan dekat sini cerite panas of the year... kemerosotan undi BN.. sapa yang harus dipersalahkan?? MT ke, pengikut ke, individu yang mengundi ke guane??? haaa... bende ni akan jadi hot story utk tahun 2008.. Pembangkang dapat tawan 5 Negeri tapi yang selebihnya BN lah kan.. tapi kalau kiter tengok, kebanyakkan negeri jatuh k tangan Pembangkang.. Paling mengejutkan bila Selangor n Pulau Pinang dapat kat pembangkang.. sape sangka... selama ni org asik ckp Kelantan ngan Terengganu jek.. skang ape dah jadi..

pd pendapat ak la kan, bende ni boleh jadi iktibar untuk BN.. ambik ni sebagai pengajaran yang bergune.. Kadang2 kiter jgn terlalu konfiden sebab kiter taktau apa yang org kat luar sana pikir.. kadang2 pemikiran kiter tak sama dengan org lain.. kiter rasa kiter betul tapi org kat luar tak semestinya pikir apa yg kiter pikir.. paham tak aku ckp.. heheheee...

aku sebagai rakyat Malaysia, aku rasa Paklah da buktikan yang dia memang nak bina satu kerajaan yang telus n jujur... inilah suara kiter yang sebnarnya.. inilah kejujuran yang Paklah da tunjukkan utk org Malaysia.. sepatutnya Ketelusan ni perlu ada ms tahun 1999 lagi.. korang tak pelik ke kenape masa tahun 1999 BN masih dapat 2/3 sedangkan isu tahun 1999 lagi panas dari sekarang?? haa... pelikkan... suara nilah yang patut ada masa tahun 1999 dulu.. bukan sekarang ni...

Aku memang harap semua org BN dapat ambil ni jadi pengajaran.. kite jgn suka pandang rendah kat pihak lawan kiter taktau kekuatan dia sebenarnya... so lepas ni kaji la balik apa kelemahan korang, kenape boleh jadi mcm ni, kenapa rakyat kurang undi korang... lagi satu jgn cume fokus utk satu negeri je.. fokus kat negeri-negeri lain jugak... ingat pepatah melayu :

YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG BERCICIRAN....

Lagi satu.. ade lagi sape kater da bes... hehehe... untuk penyokong-penyokong BN kat luar sana, jgn suka mengata org kalau kiter sendiri pun tak betul.. tgk diri sendiri dulu sebelum nak tgk org lain.. kiter ni Manusia yee... takde yang sempurna.. jgn la bila org da buruk kiter buruk kan lagi.. dan jgn pulak kiter ikut perangai yang buruk tu.. tunjukkan lah peribadi yang baik baru lah boelh pengaruh rakyat.. kiter sendiri pun perangai buruk kiter ckp kat org.. nampak sangat ckp tak serupe bikin.. hehehe...

Utk Paklah, sabar banyak2.. takpayahla nak letak jawatan.. baru lima tahun kan.. belum sampai 20 tahun lagi.. hehehe.. kira tahun 2004 tu anggaplah tahun percubaan.. ingat senang ke nak jadi PM korang ni punn... sabarlah.. Org BN pun sokong la siit korang nyer pemimpin.. belum ape2 lagi da menyerah kalah.. Kutuk sana- kutuk sini.. tak baik.. kalau bukan korang yang support parti korang sendiri sape lagik.. COBALAH UNTUK SETIA~~~

apa2pun tahniah la sebab masih berjaya jadi KERAJAAN MALAYSIA.. n sepanjang lima tahun ni banyak2kan muhasabah diri, cari kelemahan diri sendiri dan kelebihan pembangkang.. jangan asik nak tgk kelebihan diri sendiri sampai lupe nak tgk kelebihan org lain.. kurangkan kutuk mengutuk, jdlah org yang ckp serupe bikin bukan sebaliknyaa, Jgn berat sebelah walaupun lima negeri tu jth kt tangan pembangkang.. yang penting tingkatkan keselamatan kat malaysia ni yang dah berapa tak selamat... jgn bg negeri lain jatuh kat tgn DAP terutamanya.. Bahaya oooo...
kiter tgk pulak Pembangkang boleh tak tunaikan janji dia... kalau tak boleh bak kater Nabil (Raja Lawak 2) ah lu pikir la sendirik!!!

babaiii~~~~~~~~~

Tiada ulasan: