Pengikut

06 Mac 2008

marilah mari .. pegi mengundi..

haluuu.. welcome back.. hehehe.. aku nak mengambil kesempatan ni nak mengucapkan slamat mengundi kepada semua rakyat Malaysia.. pilihlah yang brkualiti, yang terbaik dan yang berdedikasi.. hehehe... aku bukannya nak skema2 kat sini tapi sebagai pengundi baru, aku mestilah nak yang terbaik.. dalam berita pun kate 40% pengundi tahun ni semuanya umur antara 24 tahun ke bawah.. maknenye termasuk aku sekali la tu... hehehe..



aku bangga sebenarnye dapat mengundi n tak sabar2 nak tunggu ari mengundi tu.. aku memang tak sokong mana2 parti tapi aku tgk dari sudut yang positif.. aku selalu tanye diri sendiri parti manalah yang aku nak ngundi ni nanti.. aku ada pandangan aku sendiri pasal pilihan raya, pasal politik pasal pemimpin..



pada aku pemimpin yang baik tak akan buat serangan peribadi dekat calon lain.. dan pemimpin yang baik juga kene kawal tingkah laku dan tindak tanduk anak buah dia.. dekat Malaysia ni ada 2 parti satu pro kerajaan satu lagi pro pembangkang.. kadang2 aku tgk macam2 cara yang dorang nak tarik undi.. pada aku cara yang salah bila wat perhimpunan haram.. salah tuu.. bukan mcm tu nak tunjuk protes kat government... benda tu nanti akan rugi kan diri sendiri.. kene tangkap marah... dah tu jgnla marah polis kalau tangkap sendiri cari pasal.. n lagi satu yang aku tak bape nak puas hati ni bila pemimpin tertinggi dah pesan jgn guna serangan peribadi dekat calon-calon lain tapi yang herannya anak buah dia langsung tanak dengar buat juga serangan peribadi tu... tah papentah... pemimpin tertinggi da ok anak buah pulak wat kepala sendiri.. yg lagi satu tu pepimpin yang suruh buat.. takde bezanye dorang nii.. tol tak??



pada aku la kan cara yang senang nak tarik undi cmni je.. tak kira la calon dr pembangkang atau kerajaan .. buat baik dengan kawasan setempat tak kira dorang tu idelogi politik yang mana.. tak payah wat perhimpunan tak payah nak buruk2 kan org lain.. jaga kebajikan dorang for sure dorang akan undi korang nyer... dah tu jgn la pulak bila da dapat jd calon tahun pertama n lima tahun kemudian lak baru nak tunjuk muka.. baik tak yah... hehehe... buat kerje buat la dengan ikhlas.. buat macam kiter keje makan gaji.. wat ari2 tak buat tak dapat gaji.. senang citer..

1 ulasan:

MinDLeSs gL?? berkata...

akak sokong dik..
kalau ader 1000 rakyat mesia cam ko nie..
mesti pilihanraya kleen jer!!

hiks~